Проектна технологія


Проєкт — сукупність певних дій, документів, текстів для створення реального об’єкта, предмета, створення різного роду теоретичного/практичного продукту.
Типи проєктів:
1. Творчі проєкти. Не мають детально опрацьованої структури спільної діяльності учасників, вона розвивається, підпорядковуючись кінцевому результату, прийнятій групою логіці пільної діяльності, інтересам учасників проєкту. Вони заздалегідь домовляються про заплановані результати і форму їх представлення — рукописний журнал, колективний колаж, відеофільм, вечір, свято тощо. І тоді потрібні сценарій фільму, програма свята, макет журналу, альбому, газети.
2. Ігрові проєкти. Учасники беруть собі визначені ролі, обумовлені характером і змістом проєкту. Це можуть бути як літературні персонажі, так і реально існуючі особистості, імітуються їх соціальні і ділові стосунки, які ускладнюються вигаданими учасниками ситуаціями. Ступінь творчості учнів дуже висока, але домінуючим видом діяльності все-таки є гра.
3. Інформаційні проєкти спрямовані на збирання інформації про який-небудь об’єкт, явище, на ознайомлення учасників проєкту з цією інформацією, її аналіз і узагальнення фактів. Такі проєкти потребують добре продуманої структури, можливості систематичної корекції у ході роботи над проєктом. Структуру такого проєкту можна позначити таким чином: мета проєкту, його актуальність; методи отримання (літературні джерела, засоби масової інформації, бази даних, у тому числі й електронні, інтерв’ю, анкетування тощо) та обробки інформації (її аналіз, загальнення, зіставлення з відомими фактами, аргументовані висновки); результат (стаття, реферат, доповідь, відеофільм); презентація (публікація, в тому числі в електронній мережі, обговорення у  елеконференції). Такі проєкти можуть бути органічною частиною дослідницьких проєктів, їхнім модулем.
4. Практико-орієнтовані проєкти. Результат діяльності учасників чітко визначено з самого початку, він орієнтований на соціальні інтереси учасників (документ, програма, рекомендації, проєкт закону, словник, проєкт шкільного саду). Проєкт потребує складання сценарію всієї діяльності його учасників з визначенням функцій кожного з них. Особливо важливими є хороша організація координаційної роботи у вигляді поетапних обговорень та 80 Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій презентація одержаних результатів і можливих засобів їх упровадження у практику.
5. Дослідницькі проєкти потребують добре обміркованої структури, визначеної мети, актуальності предмета дослідження для всіх учасників соціальної значущості, продуманості методів, у тому числі експериментальних методів обробки результатів. Вони повністю підпорядковані логіці дослідження і мають відповідну структуру: визначення теми дослідження, аргументація її актуальності, визначення предмета й об’єкта, завдань і методів, визначення методології дослідження, висування гіпотез розв’язання проблеми і намічення шляхів її розв’язання.
Проєктна технологія використовує всі кращі ідеї традиційної та сучасної методики викладання. Навчальне проєктування орієнтоване перш за все на самостійну діяльність учнів: індивідуальну, групову або колективну, яку учні виконують упродовж певного часу.

Алгоритм роботи над проєктом
Етапи проєктування
Діяльність учасників
1.Організація проєкту

♦ визначення теми й мети проєкту;
♦ формулювання проблеми;
♦ гіпотези щодо її розв’язання
2.Планування діяльності в проєкті
♦ визначення джерел інформації;
♦ опис бажаних кінцевих результатів;
♦ розподіл завдань
3.Дослідження теми проєкту


♦ збір необхідної інформації;
♦ аналіз зібраної інформації;
♦ висновки, пропозиції
4.Результати

♦ оформлення результату;
♦ демонстрація (презентація) результату;
♦ оцінка й підбиття підсумків

Проєкт до Дня рідної мови для учнів 11 класу
За два-три тижні до заходу вчитель з’ясовує, хто з учнів бажає самостійно працювати над підготовкою проєкту (вікторини) до Дня рідної мови. Коли група бажаючих сформована, вчитель проводить позаурочну консультацію, у ході якої ознайомлює учнів із алгоритмом роботи над проєктом.


Учні розподіляють між собою завдання і починають працювати кожен над своїм, звертаючись до джерел запропонованих учителем. Протягом напрацювання учні можуть, і мають, звертатися до вчителя за порадами, консультаціями та допомогою у позаурочний час.
Напрацьований матеріал учні узгоджують між собою та з учителем, спочатку презентують у готовому вигляді своїй групі й учителеві, а потім група захищає свій проєкт (проводить вікторину) на заході.
Один з можливих варіантів кінцевого результату роботи учнів:

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Інтерактивне навчання. Що то за звір і як його приборкати